توبیا از بقیه اش نترس

توبیا از بقیه اش نترس

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 439
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


زندگی نامه ی بهترین سنگربان دنیا
تاریخ تولد: ۱۹۸۱/۵http://www.soccerpic.net/wp-content/uploads/2011/03/iker-casillas-wallpaper-2.jpg/۲۰
محل تولد: موستولس-مادرید
قد: ۱۸۵
وزن: ۸۳
شماره پیراهن: ۱
باشگاه: رئال مادرید

ایکر کاسیاس فرناندز در 20 می 1981 در منطقه ی موستولس شهر مادرید (منطقه یی در حومه ی شهر مادرید) به دنیا آمد. والدین ایکر کمی پیش از تولد او در منطقه ی باسکوی شهر بیلباوو (منطقه ای واقع در دامنه ی رشته کوه های پیرنهدر مرز فرانسه و اسپانیا) مشغول به کار بودند. آنها آنقدر به اسم ایکر (اسم اصیل باسکویی) علاقه مند بودند که بلافاصله پس از غسل تعمید فرزندشان آن را بر وی نهادند. نام برادر کوچکتر ایکر اونی نیز نامی باسکویی ست (به معنی چوپان). بر طبق قوانین گرامری انگلیسی نام ایکِر به صورت Íker و با حروف صدادار تلفظ می شود. اما در زبان اسپانیایی این نام بدون حروف صدادار خوانده می شود (Ikr ).

او  از کوچکی علاقه ی فراوانی به فوتبال داشت ولی او استعداد خود را در دروازبانی نشان داد.هنگامی که به دوران نوجوانی رسید تیم رئال به استعداد او پی برد وخبر از حضور پدیده ای در فوتبال را دادند سر انجام او به تیم های پایه ی رئال راه یافت و با بازی های خوب خودراهی بزرگسالان این تیم شد وتا حالا این تیم به خاطر دروازبانی های خوبی که کاسیاس در طول این چند سال کرده قرارداد او را تا پنج سال دیگر با او تمدید کرده است.از نظر خیلی ها او بهترین دروازبان تاریخ اسپانیا است او در رده بندی بهترین دروازبان های جهان رده ی چهارم را در اختیار دارد .او دروازبان شماره یک اسپانیاست و دروازبان هایی همانند ویکتور والدز(بارسلونا) و رینا(لیور پول)هنوز نتوانسته اند جای او را بگیرند.

در آغاز رقابت هاي فصل 10-2009، ايكر كاسياس قهرماني در دو جام را هدف اصلي خود معرفي كرد: قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا با رئال مادريد و قهرماني در جام جهاني با اسپانيا.

نتايج و سوابق نشان مي داد كه رسيدن به جام اول براي اين دروازه بان 29 ساله محتمل تر است اما در عوض، كاسياس توانست چند هفته قبل به عنوان اولين كاپيتان تاريخ تيم ملي اسپانيا، جام جهاني را بالاي سر ببرد.

ايكر مقدس پيش از اين دوبار با رئال قهرمان چمپيونز ليگ شده بود كه اولين بار آن زماني بود كه تنها 19 سال داشت اما زمان اندكي لازم بود تا مشخص شود كه او چه آينده درخشاني در پيش دارد.

اين فصل، فصلي عجيب براي كاسياس و رئال مادريد بود. آنها ركورد امتيازات باشگاه را شكستند و در 19 بازي خانگي، 18 پيروزي به دست آوردند اما با اين وجود باز هم در رقابت با بهترين بارسلوناي تاريخ عقب ماندند و در ليگ قهرمانان نيز خيلي زود كنار رفتند.

نمايش هاي فردي كاسياس نيز ترديدهايي را موجب شد و انتقادهايي را به همراه داشت. او در طول فصل چند اشتباه بد مرتكب شد اما اين اشتباهات در مقابل عملكرد او در طول فصل چندان قابل ذكر نبود. او بارها دروازه تيمش را در بازي هاي مهم نجات داد و عكس العمل هايش در مقابل مسي در ال كلاسيكو و ضربات ديه گو پروتي و رناتو در بازي مقابل سويا به اين زودي ها فراموش نخواهد شد.

از ياد نبريم كه كاسياس در 304 بازي اخير رئال، در 299 ديدار درون دروازه قرار گرفته و گل هايي كه به دليل اشتباهات فردي دريافتن كرده بسيار كم و قابل چشم پوشي بود.

اگرچه كاسياس با رئال در فصل اخير به افتخار قابل ذكري دست پيدا نكرد اما اوضاع در تيم ملي به كلي متفاوت بود. اسپانيا سال گذشته در جام كنفدراسيون ها در مقابل آمريكا شكست خورد و ترديدها در مورد موفقيت آنها در جام جهاني بار ديگر افزايش يافت. اما نمايش هاي درخشان شاگردان دل بوسكه در رقابت هاي مقدماني جام جهاني بار ديگر آنها را به عنوان يكي از مدعيان اصلي فتح جام معرفي كرد. آنها در هر 10 بازي مقدماتي به پيروزي رسيدند و ركوردشكني ها كاسياس نيز ادامه پيدا كرد.

او در ماه سپتامبر ركورد آندوني سوبي سارتا در بسته نگه داشتن دروازه تيم ملي اسپانيا را شكست. دروازه بان سابق اسپانيا و بارسلونا در 56 بازي ملي گلي دريافت نكرد اما اين عنوان اكنون با 65 بازي بدون گل خورده در اختيار كاسياس قرار دارد.

در ماه نوامبر او به سومين بازيكن تاريخ فوتبال اسپانيا تبديل شد كه از مرز 100 بازي ملي گذشت و اكنون تنها 15 بازي ديگر تا ركورد 126 بازي ملي سوبي سارتا فاصله دارد كه با توجه به سن و سال كاسياس و دوران بازي طولاني تر دروازه بان ها، مي توان انتظار داشت كه او اين بار نيز سوبي سارتا را پشت سر خواهد گذاشت.

تداوم كاسياس و حضور هميشگي او در تيم ملي اسپانيا زماني اهميت بيشتري مي يابد كه به ياد بياوريم او چه رقيبان سرسخت و بزرگي دارد. والدس كه فصل به فصل بهتر مي شود، اين فصل براي دومين بار پياپي جايزه سامورا را از آن خود كرد و په په رينا نيز در پنج فصل اخير ليگ برتر انگليس، چهار بار برنده دستكش طلايي شده است.

كاسياس علي رغم يك اشتباه بزرگ در اولين ديدار اسپانيا در جام جهاني مقابل سوئيس، همچنان دروازه بان اول تيم باقي ماند و با به دست آوردن دوباره اعتماد به نفسش، در بقيه بازي ها نمايش هاي درخشان و تاثيرگذاري داشت.

او در بقيه ديدارها تنها يك گل دريافت كرد و در پنج بازي دروازه تيمش را را بسته نگه داشت از جمله در بازي مرحله يك چهارم نهايي مقابل پاراگوئه كه پنالتي اسكار كاردوسو را به زيبايي مهار كرد و در بازي فينال نيز دو موقعيت تك به تك خطرناك را از آرين روبن گرفت.

كاسياس فصول بهتري را نيز تجربه كرد اما قهرماني در جام جهاني، كسب عنوان بهترين دروازه بان جام و رسيدن به ركورد 111 بازي ملي و 518 بازي براي رئال، افتخاراتي نيست كه بتوان از كنار آن به سادگي گذشت.

افتخار بعدي " ايكر مقدس" چه خواهد بود؟ او در 29 سالگي همچنان راهي طولاني در پيش دارد

http://www.futurereads.com/wp-content/uploads/2010/08/casillas.jpg



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: عرفان تاريخ: سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to bia2vebam.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com